Před 20 lety vyrobili první VW Touareg. Podívejte se, jak vzniká dnes

0
254
Lafayette - Circa June 2017: Volkswagen Cars and SUV Dealership. VW is Among the World's Largest Car Manufacturers XIII

Přesně 20. července, uplyne 20 let od výroby prvního SUV vozidla na Slovensku. Šlo o Volkswagen Touareg, který se začal produkovat v bratislavském závodě Volkswagen Slovakia v roce 2002. Projekt odstartoval éru masivních investic do výroby dodnes mimořádně oblíbených sportovně-užitkových vozidel a přinesl tisíce nových pracovních míst, informuje Lucia Kovarovič Makayová, mluvčí Volkswa.

Projekt pojmenovaný Colorado představoval kompletní výrobu modelu Volkswagen Touareg první generace a výrobu smontovaných karoserií pro Porsche Cayenne, které putovaly do roku 2017 k finalizaci do německého Lipska. Podle informací od Makayové z prvních dvou SUV modelů se dodnes vyrobilo v Bratislavě celkem více než 2,3 milionu vozů. Mezitím přibyly do SUV portfolia další dva modely Audi Q7 a Audi Q8, přičemž Porsche Cayenne se začalo od roku 2017 kompletně vyrábět na Slovensku, později i spolu s novým modelem Porsche Cayenne Coupé, dodala.

Více videí a pořadů si prohlédněte v TV Pravda.

„Výrobní linky patří aktuálně mezi špičku na světové úrovni,“ uvedla Makayová. S tím, že všechny SUV modely se vyrábějí exkluzivně jen v Bratislavě a exportovány jsou do všech koutů světa. „Volkswagen Slovakia má za sebou více než 30letou úspěšnou historii, během které se mu podařilo získat perspektivní modely as nimi stabilní pracovní místa pro tisíce zaměstnanců. Pro podnik je to znamení, že i nadále je klíčové udržet si konkurenceschopnost a dobrou startovací pozici pro budoucí projekty,“ uvedl Dr. Oliver Grünberg, předseda představenstva a člen představenstva pro technickou oblast ve Volkswagen Slovakia.

Mluvčí uvedla, že za každým příběhem koluje příběh, že za příchodem výroby SUV vozidel na Slovensko stál Háček. A nebyla to ledajaká návnada. Háček je světový unikát – studie terénního vozu z roku 1996, která vzešla z vlastní iniciativy zaměstnanců bratislavského závodu. Koncept tohoto vozu vycházel z Golfu III syncro a Golfu variant. Všechny jeho části byly vyrobeny v Bratislavě včetně speciálních oken a interiéru. Výroba Háčku trvala přibližně tři měsíce a na kompletní výrobě se v rámci fabriky podílelo přibližně 20 lidí. Dnes je vůz vystaven spolu s dalšími unikátními modely v Muzeu dopravy v Bratislavě, kde si jej může veřejnost prohlédnout zcela zblízka.

„Před dvaceti lety jsem začínal v pilotní hale při náběhu modelu Volkswagen Touareg. Všichni jsme tehdy s úžasem poznávali auto, které bylo ve více směrech nové a výjimečné. Byl to velmi zajímavý projekt, v jehož rámci jsme se popasovali s mnoha výzvami – na stavbu to byl mnohem komplikovanější vůz, mnohem více elektroniky,“ vzpomíná si Dušan Kabeš, týmlídr ve finiš centru, který rovněž slaví 20. výročí ve Volkswagen Slovakia. Jak dodal, „odměnou za naše nasazení byl a stále je úspěch tohoto auta ve světě. Je to vynikající vůz a můžeme být hrdí, že jej vyrábíme právě my v Bratislavě.“

Prague, Czech republic – October 1, 2015: Volkswagen car maker logo on a building of dealership on October 1, 2015 in Prague, Czech republic.

S podobnými pocity se podělil i Ján Húževka, který aktuálně pracuje jako supervizor na montáži SUV vozů. „V podniku pracuji od roku 1998 a měl jsem tu čest být u zrodu Volkswagen Touareg od úplného začátku. Máme za sebou obrovskou zkušenost, kterou nelze ničím nahradit. Při stavbě každého jednoho vozu, ať už první, druhé nebo třetí generace, naší společnou snahou vždy bylo a stále je dostat auto do finále v nejvyšší kvalitě. Touareg technologicky rostl s každou generací a my s ním,“ řekl.